© 2016 Liora Levy-Baz

  • LinkedIn Social Icon
  • c-facebook
  • Twitter Classic
  • lbliora

סליחה, איך מגיעים למנהל?

Updated: Dec 21, 2019


יש לי תשובה אחת בכל פעם שמופנות אליי שאלות כגון מה הופך מישהו למנהל? מיהי/מיהו מנהל/ת? או כמו השאלה ששאל אותי מישהו השבוע - האם יש לי סיכוי להיות מנהל? התשובה שלי היא פשוטה: כל אחד הוא מנהל.

עצם העובדה שאתם לא מנהלים מישהו, לא מעידה על כך שאתם לא מנהלים, ואם תזכרו את זה, ותתייחסו כמנהלים לעבודה שלכם, תתפתחו גם ככאלו.

אנחנו מנהלים, גם מבלי לנהל בפועל עובדים באופן ישיר.

אנחנו מנהלים את המרחב המקצועי עליו אנחנו אחראים, את התקשורת והעבודה מול הממשקים איתם אנחנו עובדים, את התקשורת והעבודה מול לקוחות במידה ואנחנו עובדים מולם, אנחנו מנהלים את המשימות שלנו ובהתאם את הזמן בעבודה.

לנהל את המרחב המקצועי שבו אנחנו עובדים זה לשאוף להתמקצע בו, לבדוק כל הזמן כיצד אפשר ללמוד עוד, איך ניתן לייעל תהליכים, לבנות חדשים, לשפר קיימים. פשוט לחשוב איך ניתן לעשות את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר ואז לעשות זאת בהתאם.

להיות מנהלת זה אומר "לחשוב פתרונות" כאשר צצות הבעיות ולראות מה אני, קודם כל, יכולה לעשות כדי שזה ייפתר.

להיות מנהל זה לא להסס לשאול ולהתייעץ אם אני לא יודע לפתור את זה לבד.

להיות מנהל זה אומר להיות קשוב לממשקים שאיתם אני עובד, לחתור להבין מה הם צריכים ממני, איך אני יכול לעזור להם ולייצר שקיפות מקצועית מלאה בעבודה שלי - כי רק כך אני אצליח להסביר יותר טוב מה אני צריך מהם.

להיות מנהלת זה לדעת שאני לא אצליח לעשות את מה שאני צריכה על הצד הטוב ביותר, אם אני לא אצליח לייצר תקשורת פתוחה ובטוחה עם כל מי שעובד איתי.

להיות מנהל.ת זה להבין שלכולנו בעבודה יש אינטרסים משותפים והמטרה שלנו היא לתרום להצלחה של הצוות האחר בדיוק כמו להצלחה של הצוות שלי.

להיות מנהל.ת זה להבין שכולנו בעבודה נמצאים למעשה באותו הצוות.

להיות מנהל.ת זה להבין ש: Business is personal, and we still have business to do

להיות מנהל.ת זה לקחת אחריות.

זה לא להסס להעלות את כל השאלות הרלוונטיות ולדעת שאין דבר כזה שאלה לא חשובה.

להיות מנהל.ת זה תמיד לבדוק כל דבר פעמיים, לפחות.

להרים דגלים בזמן.

להיות מנהל.ת זה להבין מה הן כל המשימות שיש לי על השולחן כרגע ובעתיד, וכמה זמן ריאלי יש בכדי להשלים אותן ובהתאם לתכנן ולשקף יעדים ריאלים, מנומקים.

ולנהל את זה.

כן, להיות מנהל.ת זה להבין מתי לפעמים ארוחת הצהריים שלי תהיה קצרה ולעניין ומתי ארוכה ונינוחה.

להיות מנהל זה לא אומר להיות חף מטעויות, אין "חיה" כזו, אבל זה כן אומר לעמוד מאחורי הטעות, אם היתה.

לבדוק מה קרה.

להפיק לקחים ומסקנות.

ללמוד, ואז לנסות לעשות את זה טוב יותר.

לא צריך לנהל עובדים בפועל כדי להיות מנהלים.

עצם העובדה שאתם לא מנהלים מישהו, לא מעידה על כך שאתם לא מנהלים. ואם תזכרו את זה, ותתייחסו כמנהלים לעבודה שלכם, תתפתחו גם ככאלו.

קריאה נוספת מומלצת >> "כשתצליחו להגיד לא, תהיו מנהלים טובים יותר"

קריאה נוספת מומלצת >> "הצוותים גלובלים, אבל התקשורת ביניהם לא"

-------------

ליאורה לוי-בז : בניית מערכות יחסים עסקיות

"העשייה שלי היא מציאת פתרונות לעסק או הארגון על ידי האנשים שבתוכו"

פיתוח יכולות תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים | בניית הסכמות ויישוב מחלוקות בתהליכי עבודה ותהליכים עסקיים - בין עסקים ובתוכם | ליווי תהליכים מחוללי שינוי | ייעול תהליכים ותקשורת בין צוותים ובין ממשקים | ליווי וייעוץ אישי למנהלים ומנהלות |

מנהלת מפגשי שולחן עגול להנהלה בכירה וצעירה בארגונים וחברות.

#פיתוחוליווימנהלים #ניהול #תרבותארגונית

16 views